אישה עם פצעונים בפנים

טיפול בפצעונים

האם אתם יודעים מתי יש לכם פצעון? תסתכלו במראה. אם אתם רואים גבשושית אדומה על העור שלכם, רוב הסיכויים שזה פצעון. רוצים לדעת איך לטפל בהם? במאמר זה, אנו נראה לכם 3 טעויות שלא כדאי לעשות כאשר מנסים להיפטר מהפגמים המציקים הללו.

אקנה היא מצב עור המשפיע על אנשים בכל הגילאים. לעתים קרובות זה מופיע לראשונה במהלך ההתבגרות, אבל זה יכול להשפיע גם על מבוגרים. אקנה אינה מדבקת, אך ישנם מצבים מסוימים שיכולים להגדיל את הסיכוי להתפתח אקנה.

ישנם מספר סוגים של אקנה, כולל נקודות שחורות, נקודות לבנים, פצעונים בפנים או בגוף ואקנה סיסטיק. הסוג הנפוץ ביותר של אקנה הוא פצעונים בפנים או בגוף.

הדרך הטובה ביותר לטפל בפצעונים היא על ידי מריחת קרמים מקומיים המכילים בנזואיל פרוקסיד או רטינול כדי להילחם בחיידקים על העור הגורמים לאקנה. אפשרות נוספת היא שרופאים ירשמו תרופות כמו אנטיביוטיקה או גלולות למניעת הריון לאנשים עם מקרים חמורים של אקנה שאינם מגיבים היטב לטיפולים מקומיים.

3 טעויות שכדאי להימנע מהן בעת טיפול באקנה

1) אסור ללחוץ או לקפוץ את הפצעון

2) אסור לשים שום דבר על הפצעון, למשל קרמים או משחות

3) מריחת יותר מדי איפור

פצעונים הם מצב עור שאנשים רבים ברחבי העולם חווים. למרות שהם אינם מסוכנים כמו מחלות עור אחרות, הם יכולים להוות חרדה חברתית עבור אלה שיש להם אותם. בנוסף לפציעה הפיזית, פצעונים עלולים להשאיר אנשים תחושת מבוכה ובושה.

טיפים שכדאי לדעת על פצעונים

חשוב לדעת שפצעונים אינם נגרמים מלכלוך או שמן. עם זאת, הם נגרמים על ידי ההורמונים שלך, חיידקים, תאי עור מתים, מתח וגורמים אחרים. לדעת מה גורם לפצעונים יכול לעזור לך להימנע מהם אם תעשה את הפעולות הבאות:

1) לשטוף את הפנים שלך לעתים קרובות עם חומר ניקוי שיש בו חומצה סליצילית או בנזואיל פרוקסיד

2) הימנע מלגעת בפנים שלך עם האצבעות כי זה יחמיר את החיידקים

3) התרחקו מאלכוהול כי זה יגרום לעור להתייבש יותר כך שהוא יהיה נוטה יותר לפצעונים

בהצלחה!