כיצד תשמרי על עור הפנים בעזרת תזונה נכונה

שתפו

עור הפנים הוא רגיש יותר מבשאר האיזורים בגוף ועם זאת הוא מתאפיין בדיוק באותן התכונות. העור שלנו, כמו הריאות, הוא איבר נושם. הוא האיבר הגדול ביותר בגוף האדם, אחרי הכל הוא עוטף את הגוף כולו, ולכן הוא מושפע באופן ישיר גם ממה שקורה בתוף הגוף וגם מהסביבה החיצונית שלנו.
עור הפנים נוטה להתקמט יותר מבאיזורים אחרים, זאת מכמה סיבות. ראשית, בשונה מאיזורים אחרים של הגוף, עור הפנים תמיד חשוף, אין בגדים שמגנים עליו, ובכך הוא פגיע יותר. זיהום האוויר, קרינת השמש וגורמים נוספים פוגעים בו. במקביל, הפנים שלנו מלאות בשרירים שמופעלים כל הזמן, בו זמנית. בריבוי תנועה שכזאת העור נשחק ומתקמט.
אחד מסימני ההיכר לנעורים הוא עור חלק נטול קמטים והיום כולם רוצים עור חלק ונטול קמטים, תמיד. החדשות הטובות הן שיש המון דברים שאפשר לעשות בכדי לשמור על העור, להבטיח מראה צעיר ורענון שלו ולהנות מעור בריא וחלק גם בגילאים המבוגרים יותר.

טיפול יום יומי- סוד הקסם

הדרך הטובה ביותר לשמור על עור הפנים היא בטיפוח יום יומי שלו. אנשים רבים טועים לחשוב שטיפוח חיצוני הוא די ומספיק, אבל למעשה, כל מה שמגיע אלינו דרך מערכת העיכול, כלומר מבפנים, יהיה תמיד בר השפעה רבה יותר מדברים שנעשים באופן חיצוני. זה לא מבטל את ערך הטיפוח החיצוני. הקפדה על קרם לחות היא חשובה משום שזה פותר את ההתייבשות הנקודתית של העור, אבל תזונה נכונה לצד דיאטת חלבונים מעת לעת, תבטיח איזון של רמות הלחות בעור בטווח הארוך.
הנה כמה טיפים שיסיעו לשמור על עור הפנים צעיר ורענון.

  • מים, מים, מים- סוד החיים, קסם הנעורים, המתנה הכי גדולה שתוכלו להעניק לעצמכם ולעור שלכם. הקפידו לשתות מים. כל שעה, כוס מים אחת. אל תשתו כמות גדולה בבת אחת משום שהגוף יסלק את הכמויות הלא נחוצות לו. בכל רגע נתון הגוף סופג רק כמות מאד מסויימת של מים, כגודל כוס סטנדרטית. כל מה שמעבר מופרש החוצה.
  • דיאטת חלבונים- לא באופן קבוע, אך אחת לכמה חודשים אפשר לעשות כמה ימים שעיקרם חלבונים. חלבון הוא רכיב חיוני למח, לשרירים וכך גם לעור. הקפדה על אכילה מספקת של חלבונים תשמור עליכם צעירים יותר לאורך יותר שנים והיא בהחלט תעשה חסד עם עור הפנים.
  • מזונות על ובעלי ריכוז גבוה של נוגדי חימצון- המקור הביולוגי להיווצרות הקמטים הוא ברדיקלים החופשיים שמייצרים תהליך של התחמצנות שבמסגרתו אנחנו מזדקנים. גם העור מתקמט. אנטיאוקסידנטים הם רכיבים שנלחמים בתהליך החימצון וממדרים אותו. את הרכיבים הללו ניתן למצוא במזונות שונים, כאשר ריכוז גבוה שלהם אפשר למצוא ברימונים, פירות יער, פירות הדר ועוד.
  • המנעו מחשיפה אל השמש. עשר דקות ביום הם ההמלצה לשמירה על רמה מאוזנת של ויטמין D בגוף, אך מעבר לזה כדאי פשוט להמנע. בנוסף לקרם הגנה לא יזיק להצטייד גם בכובע עם שוליים רחבים. קרם הגנה חשוב לשים גם בחורף.