שקיות מתחת לעיניים

הסוף לשקיות מתחת לעיניים

ההערכה היא שכ-90% מהאשים סובלים מבעיית השקיות מתחת לעיניים. הגורמים למצב זה הם רבים. לדוגמה, אנשים עם עור כהה עלולים לסבול מבעיות רבות יותר עם מצב זה מכיוון שהם חסרים ייצור מלנין. יתרה מכך, אנשים הסובלים מחוסר שינה כרוני או סובלים ממחסור בוויטמין עלולים לפתח גם שקיות מתחת לעיניים.

יש אנשים שלא ישנים טוב בלילה וזה יכול לגרום לשקיות עיניים. שקיות עיניים מתרחשות כאשר כיסי השומן מסביב לעיניים שלך, הנקראים המחיצה האורביטלית, מתמזגים עם העור הדק של העפעפיים שלך.

שקיות עיניים יכולות להיגרם ממצבים רפואיים מסוימים כמו אלרגיות, סוכרת, השמנת יתר או חוסר שינה. הם יכולים להופיע גם בגלל שאת בהריון או אם את נוטלת תרופות מסוימות כמו סטרואידים או משחות לבעיות עור כמו אקזמה.

שקיות מתחת לעיניים שכיחות יותר אצל אנשים שישנים על הגב, שותים הרבה קפאין, עובדים יותר מדי ויש להם גורמים תורשתיים.

הגורמים לשקיות מתחת לעיניים, הסימפטומים והטיפולים בהם

ידוע שגורמי אורח חיים מסוימים גורמים לשקיות בעיניים. גורמים אלו כוללים חוסר שינה מספיק, מתח, חוסר שינה עקב עבודה או לימודים, חוסר חלבון בתזונה, עישון סיגריות או שתיית אלכוהול מרובה. גורמים נוספים הם מצבים תורשתיים המובילים להצטברות יתר של נוזלים בחלקים מסוימים של הגוף. מצבים אלו כוללים את תסמונת קושינג ורוזציאה. השימוש במוצרי קוסמטיקה מסוימים עלול להוביל גם לאגירת נוזלים באזורים אלו.

ישנם כמה אמצעים שניתן לנקוט כדי להפחית או להעלים שקיות עיניים על הפנים. אדם יכול להשתמש בחפיסות קרח כדי להפחית נפיחות סביב העיניים ולמרוח פרוסות מלפפון כדי להפחית נפיחות כמו גם עיגולים שחורים. עיסויים רגילים עם קרמים קרים יסייעו גם בסילוק שקיות מתחת לעיניים. בנוסף, יש אנשים שממליצים לשים מלפפונים על עפעפיים סגורים למשך 10 דקות כדי לגרום להם להרגיש רעננים ומלאי אנרגיה. שינה על הגב עם כרית נוספת בין הרגליים היא דרך נוספת למנוע הופעת שקיות עיניים מכיוון שהיא מפחיתה לחץ מאזור העפעף התחתון וסוגרת את ניקוז הנוזלים

הצעד הראשון למראה בריא וצעיר הוא שנת לילה טובה. השלב השני הוא לנהל את רמות הלחץ שלך. מתח הוכח כגורם לשקיות מתחת לעיניים אשר לאחר מכן גורם לך להיראות מבוגר ועייף.

אם יש לכם שקיות מתחת לעיניים, נסו כמה מהטיפים הבאים:

  • היצמדו ללוח זמנים קבוע של שינה
  • נסו תוספי מזון כגון לוטאין, אוכמניות או ויטמין C להגנה נוספת על נוגדי חמצון מפני רדיקלים חופשיים
  • שתו הרבה מים
  • בצעו פעילות גופנית

אנשים מבוגרים מפתחים לעיתים קרובות מצב הנקרא "עיניים מבריקות", שהוא השתקפות האור מעצב הראייה שלהם. במקרה זה, לא מדובר במחלה אלא רק בבעיה הקשורה לגיל. אנשים צעירים יכולים גם לקבל עיניים מבריקות, הנובעות בדרך כלל מחוסר שינה או בהייה מתמדת במסך מחשב.

קמטים סביב העיניים עשויים להיגרם מלחץ מוגזם בסינוסים הקדמיים, הממוקמים ליד העצם המחלקת את העין שלך לשניים (המכונה עצם האתמואיד). כאשר הסינוסים הללו מוגדלים עקב אלרגיות או סיבות אחרות, הם עלולים לדחוף על הרקמות הסובבות ולגרום לקמטים סביב העיניים.

שקיות מתחת לעיניים, המכונה גם נפיחות עיניים או "עיגולים כהים" מתייחסות לסדרה של תסמינים הכוללים:

  • עיגולים נפוחים וכהים סביב אזור העיניים
  • עפעפיים נפוחים ואזורים שקועים בפנים ליד העיניים

תסמינים אלו מתרחשים לרוב כתוצאה מאגירת נוזלים (שטחית או עמוקה) שמחמירה על ידי חשיפה לשמש, זיהום אוויר וחוסר שינה. שקיות יכולות להיגרם גם ממחלות סינוס כרוניות כמו אלרגיות או סינוסיטיס; תרופות מרשם מסוימות; מחלות מערכתיות כגון זאבת; ומצבים רפואיים אחרים כגון אנמיה. חשוב לטפל בכל התנאים הבסיסיים

לכולנו יש שקיות מתחת לעיניים, אבל מה אנחנו יכולים לעשות לגביהן?

שקיות מתחת לעיניים הם הסימן המעיד על לילה ללא שינה. הם גם סימן ההיכר של פנים מזדקנות. שקיות יכולות להיגרם מאלרגיות, חוסר שינה, איפור עיניים כבד או גנטיקה. אם אתה רוצה לתקן אותם ללא ניתוח יש הרבה אפשרויות בשוק.